მოამზადა
გიორგი გაბაშვილმა
რელიგიური კონფესიები 4.5 მილიარდი ლარით დაფინანსდებიან
საქართველოს მთავრობამ სახემწიფო კანცელარიაში სხდომა გამართა. პრემიერ ღარიბაშვილის განცხადებით სხდომაზე ორი საკითხი განიხილებოდა: სამთავრობო ავტოპარკის განახლება და კანონპროექტი რელიგიურ კონფესიებთან დაკავშირებით, რომლის ინიციატორიც შერიგებისა და სამოქალაქო თანასწორობის სამინისტროა. ავტოპარკის თაობაზე განიხლიება საკანონმდებლო ინიციატივები, რომლის მიხედვითაც მომავალში ავტოპარკის შეცვლა და შესყიდვა მოხდება.
რაც შეეხება კანონპროექტს რელიგიურ კონფესიებთან დაკავშირებით, იგი საქართველოში არსებული რელიგიური გაერთიანებებისათვის საბჭოთა ტოტალიტარული რეჟიმის დროს მიყენებული ზიანის ნაწილობრივ ანაზღაურებას ეხება, ანუ ზარალის „ანაზღაურება“ მოხდება ბიუჯეტიდან გამოყოფილი კონკრეტული სახსრებით.
სულის უკვდავების თაობაზე რას ამბობენ "იეღოვას მოწმეები"
მოამზადა
გიორგი კობახიძემ
სიტყვა შეოლი ძველ აღთქმაში მრავალჯერ გვხვდება. 70 მთარგმნელი (სეპტუაგინტასი) მას თარგმნის, როგორც ქვესკნელს, ჯოჯოხეთს. იეღოველები კი ამტკიცებენ, რომ შეოლი ეს სამარეა, მიწის მონაკვეთი, სადაც მკვდარნი არიან დამარხულნი. ებრაულად მკვდარი სხეულის ადგილსამყოფელი აღინიშნება სიტყვით კემბერ, რომელიც ითარგმნება როგორც სამარე, კუბო. "მამაჩემმა დამაფიცა და მითხრა: "აჰა ვკვდები მე, იმ ჩემს სამარხში დამმარხეთ, ქანაანის ქვეყნად რომ გავთხარეო" (დაბ. 50.5). ნათქვამი არსად არ არის, რომ "შეოლი" - ქვესკნელი, ვინმეს ეკუთვნის. იმ დროს, როცა კებერი, სამარე ყოველთვის ამ აზრით მოიხსეენიება, რადგან იგი სხეული სამყოფელია, ქვესკნელი კი სულისა: "წაასვენეს იგი შვილებმა ქანაანის ვეყანაში და დამარხეს მღვიმეში მახფელას მინდორზე, მამრეს გასწვრივ, რომელიც საკუთარ სამარხად იყიდა აბრაამმა მინდორთან ერთად ეფრონ ქეტელისაგან" (დაბ. 50.13). შეოლი ანუ ჯოჯოხეთი ცოდვილთათვის ტკივილსა და დარდს ნიშნავს: "შავეთის ქსელები შემომეხლართა, სიკვდილის ბადეებმა მომიცვეს" (2 მეფ. 22.6).